SÆSONENS TREND PRESENTATION
Beskrivelse
Denne præsentation egner sig til professionelle indenfor mode, marketing, interiør, beauty, marketing og børne universet – som har et behov for at holde sig opdateret med de nyeste tendenser. Nu da mange firmaer har været nødsaget til at skære i rejse/inspirations budgetter, vil vi informere omkring sæsonens tendenser fra et globalt perspektiv, og give vores blik af hvilket retninger vi mener er vigtige at udforske.
I denne præsentation kommer vi til at kigge på de makrotendenser som rammer industrien, især indenfor retail og forbruger tendenserne. Vi kommer også til at dykke ned i close-to-season tendenserne ved at analysere de seneste catwalks og messer. Dette vil inkludere farver, prints, silhouettes, detailer og tekstiler som kommer til at være vigtige.
Vi vil også kigge på nødvendigheden af hvordan man må have et nyt indfaldsvinkel til trends og trend forecasting, da modeindustrien er i en ændringfase, som også påvirker vores tiltag til trends.
Indhold
- Macro Trends der påfør industrien
- Retail Trends
- Forbruger Trends
- Catwalk & Trade Show Analyse
- Nyeste Farver, Prints, Silhouettes, Detajler og Tekstiler
Praktisk
Ved tilmelding vil du modtage en bekræftelse på mail, hvor der er angivet alle praktisk informationer.
Har spørgsmål til kurset kan du kontakte os på tlf. 33130926 mellem kl. 9.00 og kl. 14.30 alle hverdage, eller via info@safd.dk.
Adresse
Badstuestræde 1, 3. Sal
1209 København K
Dato
Tid
Præsentation: 1 Time
Spørgsmål: ½ Time
Sprog
Dansk
Foredragsholder
Luisa Elvira Traina
Pris
Om Luisa
Luisa Elvira Traina er kreativ konsulent. Hun er uddannet fra London College of Fashion med Masters i Fashion Communication, og hun har arbejdet 17 år som med trends og mode på internationalt niveau.
Luisa har arbejdet som trendforecaster i trendbureauer som WGSN, Stylesight, Fashion Snoops og Styles i både London, Milano og København i over syv år. Her stod hun bag trendrapporter for de kommende sæsoner sammen med de andre research-teams og dækkede modeuger, messer, designer- og retail-interviews samt specifikke trend-workshops for trendbureauernes kunder. Luisa har arbejdet med store brands såsom Dolce & Gabbana, Versace, H&M, Gap, Barilla Pasta, Nokia med flere.
Hun har været designchef hos Esprit i Düsseldorf samt hos Vero Moda. Sidenhen også som trend director hos Bestseller med mærker som Vero Moda, Mamalicious, Minimize, Noisy May og Junarose på sit CV.