TAL OG FAKTA

Scandinavian Academy of Fashion Design indsamler løbende tal og statistikker om skolens kurser, uddannelse, de studerende og alumner
93% i Beskæftigelse

Beskæftigelse

Statistisk set er Scandinavian Academy of Fashion Design (Margrethe-Skolen) blandt de nordiske designskoler, der har den laveste ledighed for skolens dimittender.

At etablere en erhvervsrettet uddannelse, der både tager hensyn til indlæring, udvikling og samtidig styrker de studerendes kreative og erhvervrettet kompetencer tager tid. Med mere end 85 år bag sig har SAFD i takt med samfundets udvikling skabt et uddannelsesforløb, som netop tager forbehold for de ovenstående elementer.

Sektorer

Der findes en lang række karrieremuligheder inden for modesektoren. At blive beklædningsdesigner er en af de mest synlige roller i modeindustrien, men der findes herudover et væld af områder, der arbejder med og omkring mode.

I vores søgen efter at vise modebranchens muligheder har vi oplistet et fordelingsdiagram over den procentvise indflydelse hver sektor har i den globale modeindustri. Ved at flytte pilen hen på de farvede felter, kan man se branchefordelingen i modeindustrien, og hvordan de forskellige sektorer er relateret.

Danmark
44%
Sverige
21%
Norge
15%
Island
8%
Finland
2%
Øvrige Lande
10%

Nationaliteter

De Skandinaviske lande præger designuddannelsen på SAFD i forhold til antal, men skolen modtager ligeledes studerende fra både Europa, Asien og Nord- samt Sydamerika.

Skolens internationale miljø fører til en høj grad af kreativ udvikling blandt de studerende, både under og efter uddannelsen. SAFDs anerkendte undervisere har desuden national og international stor brancherelevant erfaring, og skolen har uddannet nogle af de største Skandinaviske designere, der har skabt succes i både ind- og udland. Ved workshops og foredrag har skolen ligeledes besøg af både danske og udenlandske gæsteundervisere.

0 +
Færdiguddannet studenter siden skolen blev grundlagt i 1931
0 %
Studerende opnår karaktererne 10 og 12 ved den afsluttende eksamen
0
Karaktergennemsnittet for skolens studerende gennem uddannelsen
0 %
Af skolens studerende gennemfører hele uddannelsen